Blisko 200 studentów z całej Polski spotkało się na jednej z dwóch największych konferencji Enactus w ciągu roku akademickiego. Konferencja odbyła się na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Podczas dwudniowego wydarzenia studenci zgłębili tajniki wiedzy na temat zarządzania projektami, design thinking, tworzenia modeli biznesowych, a także personal brandingiem.

W dniach 9-10 listopada br. odbyła się konferencja Enactus Starter 2018. Gospodarzem tego wydarzenia byli studenci Enactus z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. To już piąta edycja konferencji Enactus Starter, która jest dedykowana wszystkim studentom zrzeszonym w programie.  Nowi członkowie organizacji mieli okazję poznać świat Enactus, a także uczestniczyć w inspirujących warsztatach.

Podczas oficjalnego otwarcia, studentów powitały Sonia Zakrzewska – Country Leader Enactus Poland oraz Anna Taraska – Enactus Poland Program Manager. Podczas konferencji nie mogło zabraknąć partnerów Enactus Poland. Na scenie pojawiła się Pani Agnieszka Tober-Buszman (Dyrektor departamentu rekrutacji i rozwoju pracowników, Grupa AXA), która opowiedziała uczestnikom o konkursie grantowym realizowanym przez Grupę AXA oraz Enactus Poland pt.: Młodzi (nie)śmiertelni. Tę część konferencji zamknęła Julia Maria Wlazło (Lider Enactus UEWr), która przekazała uczestnikom informacje organizacyjne. Następnie studenci udali się na warsztaty.

Studenci uczestniczyli w blokach warsztatowych, które były prowadzone przez partnerów i ekspertów biznesowi Enactus Poland takich jak: Agnieszka Tober-Buszman, Marcin Wąsikowski, Dawid Niewiadomski, Małgorzata Witczak (Grupa AXA); Filip Godlewski; Monika Kmiecicka (Volkswagen Financial Services); Wiktor Sobolak; Angela Czyżewska (Alumni Enactus UG); Anna Taraska (Enactus Poland Program Manager); Krzysztof Waraksa; Dorota Klepak (Bank Gospodarstwa Krajowego); Radosław Rybiński (HP Inc.); Janusz Magoński; Paulina Mazur (BIGRAM S.A.); Adam Sajewski (Alumni Enactus PW); Szymon Górnik (PMI Poland Chapter, Indeed); Przemysław Odorzyński; Krzysztof Gorecki, dr Bartosz Mazurkiewicz (InMarketing) oraz Paulina Gawlicka.

Po raz pierwszy w historii Enactus studenci mogli wziąć udział w wydarzeniu Job Fair – Enactus na praktyce, podczas którego mogli porozmawiać z przedstawicielami firm partnerskich o możliwościach rozwoju kariery zawodowej oraz zostawić swoje CV. Stoiska wystawili przedstawiciele Polskich Linii Lotniczych LOT oraz Grupy AXA.

Podczas oficjalnego zakończenia konferencji przyznano finałowy grant w konkursie Tesco Poland Food Waste Challenge. Z trzech projektów, które zakwalifikowały się do finału, komisja konkursowa wybrała projekt „Don’t Waste me”  stworzony przez studentów z Politechniki Warszawskiej.

Następnie nagrodzono najlepszych studentów, którzy w ciągu minionego roku akademickiego byli uczestnikami programu ambasadorskiego Saint-Gobain w ramach Enactus. Najlepsze wyniki osiągnęły studentki z Politechniki Warszawskiej – Magdalena Gogołkiewicz oraz Natalia Bogdan.

Dziękujemy wszystkim partnerom, prelegentom oraz Enactus UEWr za zorganizowanie wydarzenia!