Project Description

dot.

Seeing Possibilities

W Trójmieście, tak samo jak w każdej dużej metropolii, możemy zauważyć mnogość banerów wiszących w każdym możliwym miejscu. Dziś wszystkie firmy używają tego sposobu reklamowania własnej działalność, niestety co za tym idzie ulice i budynki, w tym stare i typowe dla Gdańska kamienice zostają ukryte za kilometrami wiszących plakatów.

Dostrzegliśmy ten problem kilka lat temu, jednak ostatnimi czasy wszystkim dały się we znaki powyborcze plakaty wiszące na każdej wolnej przestrzeni, więc rok temu podjęliśmy działanie by temu zapobiec!

Baner to idealne tworzywo do stworzenia unikalnych produktów przy jednoczesnym ekologicznym wykorzystaniu ciężkich do utylizacji odpadów.

W tym samym czasie zauważyliśmy, że nasze okolice zamieszkują osoby, które z pewnych powodów nie mogą znaleźć pracy pomimo swoich chęci. Powodów jest wiele : niepełnosprawność, bycie karanym, wykluczenie społeczne czy niemożność zdobycia odpowiednich kwalifikacji. W ten sposób stworzyliśmy proste równanie i w ten sposób podopieczni Centrum Integracji Społecznej w Gdańsku od roku zarabiają dzięki szyciu proekologicznych produktów stworzonych z banerów reklamowych.

Taking Action

Swój plan rozpoczęliśmy od zbadania potrzeb grupy docelowej. Rozmowy z podopiecznymi Centrum Integracji przybliżyły nam dalsze kroki. Zaczęliśmy od pozyskania od firm budowlanych, marketingowych, nieruchomościowych i innych nieużytecznych już banerów. Następnie całe metry reklam przewieźliśmy do Centrum Integracji, gdzie pracownicy zmienili stare i niepotrzebne reklamy w niesamowite produkty.

My zajęliśmy się marketingiem, sprzedażą oraz dystrybucją. Marka zaczęła być rozpoznawalna, a produkty częściej kupowane przez szczęśliwych klientów. Dotychczas można było nas spotkać na bazarach naszego innego projektu Bo Ze Wsi, jednak wkrótce rozszerzymy działania poza bazary.
 

Enabling Progress

W ten oto sposób z dwóch problemów stworzyliśmy jedno rozwiązanie! Dzięki nam wiele niepotrzebnych banerów zniknęło z naszych ulic odkrywając piękno miasta, a tym samym pomagamy podopiecznym CIS-u podnieść swoje kwalifikacje zawodowe oraz zdobyć źródło dodatkowych dochodów.

Projekt jest bardzo młody, ma zaledwie rok, więc to dopiero początek. W naszych planach są niejedne targi oraz współpraca ze studentami ASP.

Mamy nadzieję, że nasza marka stanie się jeszcze bardziej rozpoznawalna i pozwoli na promowanie upcyclingu, czyli ponownego przetwarzania odpadów, w wyniku które powstają jedyne w swoim rodzaju produkty.

 

Project Info

Projekt realizowany przez zespół Enactus Uniwersytetu Gdańskiego

Organizacje i firmy zainteresowane współpracą przy projekcie prosimy o kontakt:

Angela Czyżewska
czyzewska.angela@gmail.com